Ime strani: Enotna kartica IJS

Enotna kartica IJS

Stran je namenjena pojasnitvi uvedbe enotne kartice IJS ter osnovni predstavitvi sistema Time&Space za evidenco prisotnosti in nadzor nad vstopanjem v zaklenjene prostore.

<!> Prosimo, da vse želje za spremembo podatkov o uporabnikih, vprašanja in ideje pošiljate samo na Spica@ijs.si.

OBVESTILA

Obvezno evidentiranje delovnega časa (20.11.2023)

/!\ Opozorilo: Od 20.11.2023 je obvezno evidentiranje delovnega časa.

Študenti in Zunanji sodelavci - spletni dostop trenutno ni mogoč (20.11.2023)

/!\ Opozorilo: Zaradi omejenega števila licenc za spletno urejanje registracij ŠTUDENTI in ZUNANJI sodelavci trenutno nimajo uporabniškega računa za spletni dostop. Nabava dodatnih licenc je v teku. Ko bodo uporabniški računi za ŠTUDENTE in ZUNANJE sodelavce narejeni, bodo odsečne tajnice obveščene.

Pravilno beleženje odhoda na Malico (20.11.2023)

/!\ Opozorilo: Odhode na malico je treba pravilno evidentirati, da nam bo sistem T&S ustrezno obračunaval prisotnost na delu. Kratka navodila so na voljo med Navodili za uporabnike

Sprememba pravil pri generiranju uporabniških imen za spletni dostop (1.12.2023)

/!\ Opozorilo: Zaradi občasnih težav pri enakih uporabniških imenih je bil 1.12. spremenjen algoritem generiranja vseh novih uporabniških imen, kreiranih po 1.12. Preverite v navodilih spodaj.

JAZ SE ŠTEMPLJAM

Za lažje privajanje in sprijaznjenje s štempljanjem (video)

Spletni dostop do podatkov

Imetniki enotne IJS kartice, ki uporabljajo kartice tudi za evidenco prisotnosti, lahko do svojih podatkov o prisotnosti dostopajo preko spletnega dostopa:

/!\ Opozorilo: Privzeto uporabniki v osebnem spletnem dostopu lahko dogodke samo vnašajo, ne morejo pa jih spreminjati ali brisati. Spreminjanje in brisanje dogodkov je mogoče samo v skupinskem spletnem dostopu (tajnice organizacijskih enot).

/!\ Opozorilo: Spletni dostop je omogočen samo iz računalnikov znotraj IJS požarnega zidu. Od zunaj lahko dostopate do njih le preko VPN povezave.

Privzeta uporabniška imena in gesla za spletni dostop do podatkov

Zaposleni

Uporabniško ime in začetno geslo za dostop ZAPOSLENIH v Web T&S sta vedno kreirana po principu

/!\ uporabniška imena kreirana PO 1.12.2023
- uporabniško ime = prva črka (prvega) imena + vse črke (prvega) priimka + znak "-" + oznaka organizacijske enote (šumniki so upoštevani)
- geslo = zadnja števka IJS matične številke

Primer: oseba Žana Eva Veljavšek Poljanec zaposlena v organizacijski enoti E9, IJS mat.št. je 375
- u: ŽVeljavšek-E9 (Žana Eva Veljavšek Poljanec - organizacijska enota E9)
- g: 5 (IJS matična številka = 375)

/!\ uporabniška imena kreirana PRED 1.12.2023
- uporabniško ime = prva črka (prvega) imena + vse črke (prvega) priimka (šumniki so upoštevani)
- geslo = zadnja števka IJS matične številke

Primer: oseba Žana Eva Veljavšek Poljanec zaposlena v organizacijski enoti E9, IJS mat.št. je 375
- u: ŽVeljavšek (Žana Eva Veljavšek Poljanec)
- g: 5 (IJS matična številka = 375)

(!) Nasvet: Priporočljivo je, da ob prvi prijavi zamenjate začetno geslo!

Študenti

Uporabniško ime in začetno geslo za dostop ŠTUDENTOV v Web T&S sta vedno kreirana po principu
- uporabniško ime = Š + natisnjena oznaka na kartici
- geslo = zadnji znak natisnjene oznake na kartici

Primer:
- u: Š0123 (oznana na kartici = 0123
- g: 3 (zadnji znak oznake na kartici = 0123)

Zunanji

Uporabniško ime in začetno geslo za dostop ZUNANJIH sodelavcev v Web T&S sta vedno kreirana po principu
- uporabniško ime = Z + natisnjena oznaka na kartici
- geslo = zadnji znak natisnjene oznake na kartici

Primer:
- u: Z0234 (oznana na kartici = 0234
- g: 4 (zadnji znak oznake na kartici = 0234)

Podatki odjavljenih uporabnikov

/!\ Opozorilo: Podatki o registracijah uporabnikov (Zaposleni, Zunanji, Študenti), ki so prenehali z delom na IJS, so na voljo samo do 10. v naslednjem mesecu, nato pa so izbrisani! Zato je treba do tedaj pripraviti morebitne izpise njihovih podatkov!

Sporočanje sprememb in težav

Sporočanje v Sekretariat IJS

Odseki sporočajo v Sekretariat IJS (Maja.Rebolj@ijs.si):

Sporočanje skrbnikom sistema

Odseki in posamezniki sporočajo na e-naslov Spica@ijs.si:

Kronologija sistema

Pomembnejši mejniki v izgradnji in delovanju sistema so predstavljeni na strani Kronologija sistema.

UVEDBA ENOTNE KARTICE IJS

Odločitev za uvedbo

Vodstvo IJS se je odločilo za uvedbo sistema enotne kartice IJS, ki omogoča:

Odgovornost za uvedbo

Za uvedbo enotne kartice IJS je odgovoren in pristojen Sekretariat IJS.

Vzroki za uvedbo

Enotna kartica IJS je bila uvedena zaradi naslednjih vzrokov:

Zahteve pri uvedbi

Pri uvedbi enotne kartice IJS so bile dane naslednje zahteve:

Vpliv uvedbe enotne kartice IJS na režim in nivo varnosti na IJS

Sama uvedba enotne kartice IJS:

Iz navedenega izhaja:

Odločitev o sistemu Time&Space (Špica)

Vstopna kontrola za enote, kjer imajo vgrajene ključavnice za odklepanje vrat, je bila že do sedaj izvedena preko sistema Time&Space (T&S) podjetja Špica, ki je zajemal:

Glede na zahteve pri uvedbi kartice ter glede na stroške, je bila sprejeta odločitev, da se obstoječi sistem razširi:

IJS je na osnovi teh predpostavk odprl javno naročilo JN09/2011, ki je bilo zaključeno dne 11.05.2011. Na osnovi zbranih ponudb je bil izbran sistem T&S podjetja Špica.

Oblika enotne kartice

Zahteve pri grafičnem oblikovanju:

Zahteve pri vsebini podatkov na sprednji strani kartice:

Zahteve pri vsebini podatkov na zadnji strani kartice:

{*} Po navodilih informacijske pooblaščenke na kartici Zaposleni ni slik in ni IJS matičnih številk zaposlenih.

EVIDENCA PRISOTNOSTI

Funkcionalnost

Privzeta funkcionalnost ob uvedbi

Vodstvo IJS je odločilo, da mora evidentiranje prisotnosti z novo enotno kartico IJS ob uvedbi imeti samo tisto funkcionalnost, ki je obstajala pri evidentiranju z žigosnimi urami, z možnostjo kasnejše razširitve.

Ob uvedbi sistema so bile tako nastavljene naslednje nastavitve:

Delovna shema in Urnik

Prikazovanje vsote ur

Osnovne funkcije registrirnika

/!\ Opozorilo: Privzeta funkcionalnost ob uvedbi je primerna predvsem za enostavno evidentiranje ur prisotnosti, kjer nas zanima le vsota ur na delovnem mestu. Ni pa primerna za bolj celovito evidenco dela, kjer želimo spremljati tudi različne vrste celodnevnih odsotnosti (službene poti, bolniške, dopuste itd.) in praznikov. Za tako celovito spremljanje morajo imeti zaposleni definirano delovno shemo z urniki, v katerih je definirana tudi delovna obveza zaposlenih na delovni dan.

Spreminjanje funkcionalnost

Ali in kako bodo evidenco prisotnosti uporabljali v posamezni organizacijski enoti, je prepuščeno vodji vsake enote.

V kolikor se organizacijska enota odloči, da želi bolj celovito evidenco prisotnosti, kot jo omogoča privzeta funkcionalnost, sporoči svojo željo v Sekretariat IJS z ustreznim memom, podpisanim od vodje enote. Pri tem mora navesti:

V skladu z željami bodo nato za konkretno organizacijsko enoto nastavljeni ustrezni parametri.

(!) Nasvet: Za bolj celovito evidenco prisotnosti je dovolj že, da se nastavi dnevna delovna obveza zaposlenih na delovni dan, ostali podatki pa lahko ostanejo nespremenjeni. Seveda pa dnevna delovna obveza ni enaka za vse zaposlene - redno zaposleni imajo 8 urni delovnik, dopolnilno zaposleni pa manj, odvisno od pogodbe.

/!\ Opozorilo: Funkcionalnost registrirnika se spreminja le po skupnem dogovoru na IJS.

Organizacijske enote, ki so se že odločile za spremembo Delovne sheme

Organizacijske enote, ki so se že odločile za spremembo Delovne sheme, tako da bodo sistem T&S lahko koristile tudi za enostavnejše vodenje eviednce celodnevnih odsotnosti in praznikov, so:

Registriranje prihodov in odhodov

Prihode na in odhode z dela registriramo na registrirnikih za evidentiranje prisotnosti, ki so nameščeni na IJS. Ob koncu postopka registracije registrirnik prikaže trenutni saldo ur. Način prikaza je odvisen od nastavitev delovne sheme konkretnega uporabnika.

(!) Nasvet: Vsi registrirniki so enakovredni, zato ni pomembno, na katerem opravimo registracijo (tudi med Jamovo in Reaktorjem).

/!\ Opozorilo: Na IJS je večino dogodkov mogoče vnesti le ročno preko spletnega dostopa! Funkcije IJS registrirnikov so opisane v poglavju Osnovne funkcije registrirnika.

(!) Nasvet: Podrobnejša navodila za registracijo so na voljo med navodili v poglavju Navodila za uporabnike.

Urejanje dogodkov

Za urejanje dogodkov so na voljo.

Do obeh lahko pridemo na spletni strani:

Osebni spletni dostop

Osebni spletni dostop je namenjen posameznim uporabnikom sistema, da preko njega spremljajo, urejajo in izpisujejo svoje registrirane in ročno vnešene dogodke.

(!) Nasvet: Podrobnejša navodila za uporabo osebnega spletnega dostopa so na voljo med navodili v poglavju Navodila za uporabnike.

/!\ Opozorilo: Privzeto lahko uporabniki v osebnem spletnem dostopu dogodke samo vnašajo, ne morejo pa jih spreminjati ali brisati. Taka odločitev je bila sprejeta zato, ker sistem T&S zaenkrat pri urejanju preko spletnega dostopa ne omogoča razlikovanja med dogodki, ki jih je uporabnik ročno vnesel in dogodki, ki so bili registrirani na registrirnikih. Zato uporabniku ne moremo dodeliti pravice za brisanje samo ročno vnešenih dogodkov. Če mu dodelimo pravico za brisanje, bo lahko brisal tudi registrirane dogodke, kar lahko pripelje do zmede. O naši želji, da bi bilo razlikovanje med ročnimi in registriranimi dogodki možno, smo obvestili podjetje Špica in upamo lahko, da bodo zadevo čimprej vgradili v eno od novih verzij.

(!) Nasvet: Uporabnik lahko kljub temu, da nima pravice za spreminjanje in brisanje dogodkov, popravi napačen dogodek. V dnevu, ko ima napačen dogodek (npr. PRIHOD), ki ga ne želi več, vnese nasproten dogodek (ODHOD) ob istem času, kot ga ima napačen dogodek (PRIHOD). S tem doseže razveljavitev napačnega dogodka (PRIHOD), v edvidenci pa sta zabeležena oba dogodka (napačen PRIHOD in popravek ODHOD), tako da je tudi rekonstrukcija dogajanja lažja.

(!) Nasvet: V kolikor se organizacijska enota odloči, da želi svojim sodelavcem omogočiti preko osebnega spletnega dostopa tudi spreminjanje in brisanje dogodkov, sporoči svojo željo v Sekretariat IJS z ustreznim memom, podpisanim od vodje enote.

Skupinski spletni dostop

Skupinski spletni dostop je namenjen tajnicam organizacijskih enot, da preko njega spremljajo, urejajo in izpisujejo registrirane in ročno vnešene dogodke vseh sodelavcev organizacijske enote.

Tajnice so bile z osnovno uporabo skupinskega spletnega dostopa seznanjene na tečajih.

/!\ Opozorilo: Privzeto lahko uporabniki (tajnice) v skupinskem spletnem dostopu dogodke vnašajo, spreminjajo in brišejo.

Vrste in tipi dogodkov

V sistemu T&S imamo za evidenco na voljo precej različnih tipov dogodkov, ki so glede na funkcionalnost razvrščeni v naslednje vrste dogodkov:

/!\ Opozorilo: Na IJS je večino dogodkov mogoče vnesti le ročno preko spletnega dostopa! Funkcije IJS registrirnikov so opisane v poglavju Osnovne funkcije registrirnika.

Registracije

Vrsta dogodkov Registracije predstavlja vse tiste tipe dogodkov, s katerimi registriramo svojo dnevno dejavnost, ko nismo celodnevno odsotni (oziroma smo vsaj del dneva prisotni).
/!\ Opozorilo: Pri celodnevnih odsotnostih obvezno uporabljajte dogodke vrste Odsotnosti!.

Odsotnosti

Vrsta dogodkov Odsotnosti predstavlja vse tiste tipe dogodkov, s katerimi registriramo svojo celodnevno odsotnost na delovni dan.
/!\ Opozorilo: Pri ne-celodnevnih odsotnostih obvezno uporabljajte dogodke vrste Registracije!.
/!\ Opozorilo: Sistem za evidenco odsotnosti je zaenkrat neodvisen od IJS informacijskega sistema, zato je treba vse celodnevne odsotnosti (Bolniška, Dopust, Službena pot itd.) obvezno vnašati tudi v EDS ali IJSvision ter v Sekretariat IJS predložiti ustrezne obrazce (Bolniški list, Obrazec o koriščenju Dopusta itd.)!.

Intervencije

Vrsta dogodkov Intervencije predstavlja tiste dogodke, s katerimi:

/!\ Dogodki Intervencije so vezani le na osebo, za katero dogodek vnesemo in ne vplivajo na parametre ostalih!
/!\ Ker s temi dogodki ne evidentiramo svoje prisotnosti ali odsotnosti, niso nikoli na razpolago za registracijo na registrirnikih!

{*} Sistem za evidenco prisotnosti T&S ni povezan z IJS informacijskim sistemom IJSvision, zato v njem nimamo samodejno prenešenih podatkov o številu dni letnega (in lanskega) dopusta, ki jih ima vsak posameznik. Če želimo (kot posameznik) kljub temu natančno voditi število preostalih dni letnega dopusta, moramo ob začetku leta najprej z dogodkom VNOS DOPUSTA ročno vpisati celotno število dni svojega dopusta v tekočem letu in z dogodkom VNOS LANSKEGA DOPUSTA še število preostalih dni lanskega dopusta. Od tako vnešene vsote vseh dni dopusta (letnega + lanskega) se nato odšteva vsak porabljen dan dopusta, ki ga evidentiramo z dogodkom REDNI DOPUST. Tako imamo vedno na voljo oba podatka - "Porabljeni dnevi dopusta" in "Preostali dnevi dopusta".
{*} Če podatkov o številu dni letnega in lanskega dopusta nimamo vpisanih, je vsota letnega in lanskega dopusta 0. Tako se naši porabljeni dnevi dopusta, vnešeni z dogodkom REDNI DOPUST, odštevajo od 0. Podatek "Preostali dnevi dopusta" bo zato vedno bolj negativen in bo v resnici negativna vrednost podatka "Porabljeni dnevi dopusta"!
{*} Če vodimo število dni dopusta, bo sistem T&S ob začetku vsakega leta vse neizkoriščene dni prejšnjega leta samodejno "pretvoril" v preostale dni lanskega dopusta, zato nam kasneje ni več treba uporabljati dogodka VNOS LANSKEGA DOPUSTA, temveč ob začetku vsakega leta vpišemo le število dni dopusta v novem letu z dogodkom VNOS DOPUSTA.

Koledar

V sistemu T&S imamo koledar, v katerm so vpisani prazniki in drugi dnevi, pomembni za delovanje sistema (npr. meja lanskoletnega dopusta).

Prazniki

Sistem T&S obračunava saldo ur tudi za praznik, kadar je le ta na po urniku sicer delovni dan, vendar le, če delamo po delovni shemi z urnikom, ki ima definirano delovno obvezo.
/!\ Opozorilo: Če imamo privzeto funkcionalnost, kot je bila nastavljena ob uvedbi sistema na IJS (glej Funkcionalnost), v kateri urnik nima delovne obveze, se nam ure na praznični dan ne bodo obračunavale!

Vrste delovnega časa

Vrste Delovnega časa odražajo značilnosti dela v določenih delovnih okoljih in določajo splošne parametre evidentiranja dela v teh okoljih.
Poznamo več vrst Delovnega časa:

Na IJS imamo Drseč delovni čas, saj prihod na delo in odhod z dela nista strogo določena.

Urniki in Delovne sheme

V Urnikih in Delovnih shemah so podana pravila, omejitve, vrednosti parametrov itd., s pomočjo katerih se oblikuje delovni načrt in vrši obračun evidentiranih dogodkov oziroma delovnega časa zaposlenih. Poleg urnikov in Delovnih shem vplivajo na obračun tudi parametri nekaterih drugih komponent oziroma objektov v T&S (Splošni parametri, Kategorije, Dogodki, Koledar, Števci itd.).

Urniki

Z Urniki določamo nekatere delovne parametre, npr.:

(!) Nasvet: Za boljše razumevanje vpliva Dnevne Delovne Obeze na izračun salda si lahko ogledate datoteko Simulator izračunavanja salda.xlsm v poglavju Navodila za uporabnike.

Delovne sheme

Z Delovnimi shemami določamo nekatere delovne parametre, npr.:

Saldo ur

Saldo ur je seštevek vseh priznanih ur na podlagi vnešenih dogodkov in praznikov v konkretnem obdobju.

/!\ Opozorilo: Na IJS ne prenašamo salda ur med meseci! Vsak mesec se prične s saldom ur nič!

Pravila izračunavanja salda ur

Nekatera osnovna pravila za izračun salda ur:

Celodnevne odsotnosti prispevajo k saldu ur Dnevno Delovno Obvezo (DDO) po naslednjih pravilih:

Praznik [delovnik]

Praznik [sob, ned]""

Sob, Ned

Delovnik [brez reg. ur pris.]

Delovnik [z reg. ur pris.]

Bolniška odsotnost

DDO

DDO

Koriščenje ur

Očetovski dopust

DDO

DDO

Porodniška odsotnost

DDO

DDO

Redni dopust

DDO

DDO

DDO

Službena pot

DDO

DDO

DDO

Študijski dopust

DDO

DDO

DDO

Prazniki prispevajo k saldu ur Dnevno Delovno Obvezo (DDO) po naslednjih pravilih:

Delovnik

Sob, Ned

Praznik

DDO

Prikaz salda ur

Saldo ur je lahko prikazan na več načinov:

{*} Mesečna Delovna Obveza (MDO) je vsota vseh Dnevnih Delovnih Obvez (DDO) v dnevih od prvega dne v mesecu do tekočega dne.

(!) Nasvet: Za boljše razumevanje izračunavanja salda ur si lahko ogledate datoteko Simulator izračunavanja salda.xlsm v poglavju Navodila za uporabnike.

Dostop do fitnes prostora na Reaktorju

Dostop do fitnes prostora na Reaktorju je za vse zaposlene od 1.12.2014 omogočen z enotno kartico IJS.
S kartico ŠTUDENT in ZUNANJI vstop ni mogoč.

Prošnjo za ureditev vstopnih pooblastil za fitnes pošljite z elektronsko pošto v Sekretariat IJS (Maja.Rebolj@ijs.si)